flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Стан виконання судом Закону України “Про звернення громадян” у 2012 року

21 січня 2013, 14:25

 

 
Стан виконання судом Закону України
“Про звернення громадян”
                                                                                                                     у  2012 року
 
Тернівським районним судом м. Кривого Рогу Дніпропетровської області  проведено аналіз та узагальнення стану роботи по розгляду звернень громадян у 2012 року.
Дослідженню підлягали сформовані за зверненням громадян справи, аналіз стану роботи із зверненням громадян у  суді за  2011 рік.
Діловодство за зверненнями громадян у суді ведеться у відповідності до Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді та Інструкції з діловодства  за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою КМУ від 14.04.97 р. № 348 (із змінами), окремо від інших видів діловодства і покладається  консультанта суду.
Усі заяви і скарги, що надійшли до суду, приймаються та централізовано реєструються у день їх надходження на реєстраційно-контрольних картках в КП «Д-3» та у журналі, на кожне звернення заводиться окреме провадження, розподіляються та підписуються головою суду.
По всіх зверненнях, що надходять до суду здійснюється перевірка, по результатам якої вирішується питання про їх подальше виконання. Про результати розгляду звернення громадянину повідомляється письмово, у встановлений Законом України „Про звернення громадян” (надалі – Закон) термін.
З метою забезпечення вимог Закону України «Про звернення громадян» головою суду здійснюється особистий прийом громадян  кожний понеділок місяця. Графік здійснення прийому громадян затверджено  в регламенті роботи суду.
Прийом таких категорій громадян, як  Герої України, Герої Радянського Союзу, Герої соціалістичної Праці, інваліди Великої Вітчизняної війни, ветерани війни та праці, інваліди, непрацездатні особи та особи, які постраждали внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС, члени багатодітних сімей, одинокі матері здійснюється керівництвом суду у будь-який вільний час позачергово.
Облік особистого прийому громадян здійснюється  в журналі обліку особистого прийому громадян.
 Звернення на особистому прийомі реєструються в журналі обліку особистого прийому громадян згідно з вказівками щодо їх заповнення.
           Протягом    2012 року до суду надійшло 49 звернень громадян, що на 57,2 %  менш ніж за  2011 рік, з них 36 письмових звернень і 13 під час особистого прийому головою суду.  
Серед звернень, які надійшли у звітному році – 17 становлять скарги, що в порівнянні з  2011 роком (26 скарг) на  52,9 %  менше .
Усі заяви та скарги, що надійшли до суду протягом звітного року були розглянуті та на них  надані вичерпні відповіді.
За характером звернень, що надійшли до суду в значній більшості порушувались питання щодо:
-     роз’яснення рішення суду – 7 ( 14,2% );
-     порушення процесуального права суддею - 5 ( 10,2 %);
-     порушення процесуального прав громадян – 5 (10,2 %);
-     щодо тривалого розгляду судових справ – 4 (8,16%);
-     інші питання – 9 ( 18,3%).
Протягом 2012 року  надійшло 2 скарги  на дії працівників  апарату суду. Скарга на грубу поведінку секретаря судового засідання Карнаух В.В. і скарга на дії старшого секретаря суду Муратової Н.А. стосовно порушень Інструкції з діловодства не найшли свого підтвердження.
На кожне звернення, яке надходило протягом звітного року судом вчасно направлено обґрунтовані письмові відповіді, що містять перевірену інформацію.
Аналіз строків розгляду звернень, які надійшли до суду у звітному періоду, показав, що вони вирішувались у встановлені Законом України „Про звернення громадян ” строки.
Випадків недотримання установлених чинним законодавством термінів розгляду звернень громадян протягом  звітного періоду не виявлено.
Так, з усієї кількості звернень, які надійшли до суду протягом  2012 року на всі звернення судом надано вичерпну відповідь заявникам . Чотири звернення не входили до повноважень  голови суду і  були відповідно ст. 7 Закону перенаправлені  за належністю відповідному органу.
Аналіз змісту звернень показав правову необізнаність громадян щодо  чинного законодавства, оскарження судових рішень.
У багатьох випадках, всупереч чинному законодавству, заявники просять вплинути на неправову поведінку суддів,  на судовий процес, через незадоволення результатом розгляду справи.
Результати проведеного аналізу свідчать, що у суді робота по розгляду звернень громадян, що надходять до суду ведеться на належному рівні, здійснюється постійний контроль за якістю, своєчасністю та повнотою надання відповідей заявникам, проводиться аналітична робота та надається організаційна допомога щодо розгляду звернень громадян.
 
                ГОЛОВА  СУДУ                                       І.Р. БИКАНОВ