flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

УЗАГАЛЬНЕННЯ СТАНУ ОБЛІКОВО-СТАТИСТИЧНОЇ РОБОТИ У ТЕРНІВСЬКОМУ РАЙОННОМУ СУДІ М. КРИВОГО РОГУ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ ЗА ПЕРШЕ ПІВРІЧЧЯ 2015 РОКУ

31 липня 2015, 15:20

 УЗАГАЛЬНЕННЯ СТАНУ ОБЛІКОВО-СТАТИСТИЧНОЇ РОБОТИ

У ТЕРНІВСЬКОМУ РАЙОННОМУ СУДІ М. КРИВОГО РОГУ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ЗА ПЕРШЕ ПІВРІЧЧЯ 2015 РОКУ

 

         Тернівський районний суд м. Кривого Рогу Дніпропетровської області на виконання листа  ТУ  ДСА України  у Дніпропетровській області  №  6176  від  26.06.2015 року, щодо подання звітності та на виконання плану роботи суду проаналізовано стан ведення обліково-статистичної роботи  за перше півріччя 2015 року

При проведенні узагальнення основними джерелами інформації, яка використовувалась при здійсненні аналітичної роботи Тернівського районного суду м. Кривого Рогу, були:

         - реєстраційні журнали ;

         - номенклатурні справи суду;

- комп’ютерна програма «Д- 3» та ін.

Обліково-статистична робота у суді ведеться відповідно до Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва і Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ, затвердженої Наказом Державної судової адміністрації України № 173 від 17 грудня 2013 року; Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням Ради суддів України від 02.04.2015 р. № 25 та погодженого з Державною судовою адміністрацією України 02.04.2015 року наказ № 45; Інструкції щодо заповнення і подання та заповнення форм звітності про розгляд апеляційними та місцевими ( крім господарських) судами судових справ та матеріалів, затвердженої Наказом Державної судової адміністрації України від 05.06.2006 р №55 (зі змінами); Інструкції про порядок обліку кримінальних та адміністративних корупційних правопорушень, затвердженої  Наказом Генеральної прокуратури, Міністерства внутрішніх справ,  Служби безпеки, Міністерства доходів і зборів, Міністерства оборони, Державної судової адміністрації України 22.04.2013 № 52/394/172/71/268/60, Інструкції щодо формування картки на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 05.12.2013  N 169, Інструкції щодо заповнення  картки  на особу, стосовно якої судом розглянуто кримінальну справу, затвердженої наказом ДСА України від 18.03.2004 № 32/04 (в частині що стосується кримінальних справ за КПК 1960 р). 

Робота суду планується на півріччя. Плани затверджуються головою суду, погоджуються керівником апарату суду, доводяться до відома працівників суду   і містять такі розділи :

1.Загальні питання суду.

2. Питання організаційної роботи суду.

3. Узагальнення судової практики.

4. Питання роботи з кадрами.

 

До загальних питань роботи суду було віднесено підведення та обговорення підсумків роботи суду за 2014 рік на загальній нараді суду, опублікування на веб-сторінці суду інформації про результати оцінки діяльності суду та оновлення веб-сторнки суду на офіційному сайті «Судова влада України».

Організаційна робота включала в себе: проведення оперативних нарад за участю суддів по виконанню спланованих питань та якості розгляду судових справ, проведення зборів суддів для вирішення питання внутрішньої діяльності суду, контроль за своєчасним та якісним зверненням судових рішень до виконання, організація та контроль роботи суду по правовій допомозі та правовим відносинам в цивільних, сімейних  та кримінальних вправах, відповідно до вимог Конвенції та міжнародних договорів, вирішення питань в роботі з комп’ютерною технікою та електронною поштою, контроль за своєчасною здачею справ до канцелярії суду, та своєчасним направленням апеляційних скарг за справами до Апеляційного суду, контроль ведення діловодства в суді, введення перевірки наявності та придатності печаток і штампів тощо.

В суді протягом першого півріччя 2015 року проведено ряд організаційних заходів: головою суду та керівником апарату суду проведено наради по підсумках роботи  за 2014 рік та з питань підготовки та здачі статистичних звітів за  2014 рік, погодження Регламенту роботи суду, щодо попередження витоку службової інформації, методичні рекомендації щодо заповнення декларації за звітний період, щодо дотримання Правил регламенту внутрішнього трудового розпорядку, щодо дотримання Загальних правил поведінки державних службовців, доведено  до відома працівників суду інформацію про поновлення КП «Д-3», щодо своєчасного наповнення Єдиного державного реєстру судових рішень, підготовки до звіту про роботу суду за 1 півріччя 2015 року, а також інформація щодо оплати праці працівників апарату суду.

Протягом першого півріччя 2015 року Веб-сторінка суду постійно оновлювалась та на ній була розміщена наступна інформація: аналіз обліково-статистичної роботи за 2014 рік; огляд  даних про здійснення правосуддя за  2014 рік, план роботи суду на  І півріччя 2015 року; статистичні звіти та  показники діяльності суду за 2014 рік тощо, інформації про вакансії в Тернівському районному суді, інформація про електронний суд, методичні рекомендації щодо заповнення декларацій про доходи та зобов’язання фінансового характеру. Також, протягом року, оновлюється розділ новин на Веб-сторінці, зокрема висвітлюються зміни в діючому законодавстві; викладається інформація про семінари, збори, відпустки, графіки чергувань працівників суду,  інформації про роботу суду, , викладається аналіз проведення щорічної оцінки працівників суду, план заходів запобігання і протидії корупції у Тернівському районному суді  м. Кривого Рогу на 2015 року.

З метою застосування єдиної судової практики при розгляді різних категорій справ у суді протягом першого півріччя 2015 року на виконання плану роботи та на вимогу судів апеляційної інстанції проведено :

- узагальнення судової практики щодо застосування ст. 377-1 ЦПК України стосовно вирішення питання про тимчасове обмеження у праві виїзду за межі України;

- узагальнення судової практики розгляду слідчими суддями  клопотань про надання дозволу на проведення обшуку житла чи іншого володіння;

- узагальнення судової практики суду щодо застосування судом законодавства, що стосується питання експертизи при розгляді цивільних справ за період 2013-2014 рр.;

- узагальнення судової практики розгляду судами законодавства, що регулює матеріальну відповідальність працівників за шкоду, заподіяну роботодавцю за період з 2013-2014 рр. ;

- узагальнення судової практики у справах про злочини, вчиненні організованими групами або злочинними організаціями;

- узагальнення судової практики у справах та провадженнях про вчинення злочинів проти життя та здоров’я особи за 2014 рік;

- аналіз та узагальнення судової практики щодо додержання місцевими судами процесуальних строків направлення апеляційних скарг до апеляційної інстанції за ст. 296 ЦПК України;

- узагальнення судової практики розгляду судом кримінальних справ (проваджень) щодо зайняття гральним бізнесом за 2013-2014 рр;

- аналіз та узагальнення судової практики перегляду судових рішень за нововиявленими обставинами;

- узагальнення судової практики постановлення виправдувальних вироків, що набрали законної сили, за Кримінальним процесуальним кодексом України, ухвалених у 2014 році;

- узагальнення судової практики на тему: «Вирішення слідчими суддями питань, пов’язаними із слідчими розшуковими діями».

На виконання спільного наказу Генерального прокурора України та Голови Державної судової адміністрації № 91/114 від 27.09.2012 року та наказу Державної судової адміністрації України № 169 від 05.12.2013 року, з прокуратурою Тернівського району м. Кривого Рогу, щоквартально, проводилися перевірки наявності поєднання судами першої інстанції  карток на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження з карткою досудового слідства.

Обов'язки між працівниками канцелярії суду, та контроль виконання ними функціональних обов'язків, відповідно до посадової інструкції старшого секретаря Тернівського районного суду м. Кривого Рогу та Положення про канцелярію, розподіляє старший секретар суду.

В Тернівському районному суді м. Кривого Рогу між працівниками канцелярії суду обов’язки щодо здійснення первинного обліку документів і складання звітності про стан здійснення судами правосуддя розподіленні наказами керівника апарату суду, з погодженням старшого секретаря.

Уся вхідна кореспонденція, що надходить до суду, реєструється старшим секретарем суду в АСДС відповідно до Положення про АСДС.

Внесення інформації в АСДС  для автоматичного розподілу цивільних, адміністративних справ здійснюється консультантом суду, згідно з наказом керівника апарату суду від 13.01.2015 року № 06-ОД.

Відповідно до вищевказаного наказу, внесенням інформації в АСДС для автоматичного розподілу кримінальних справ, справ про адміністративні правопорушення, та заповнення первинних даних обліково-статистичних карток здійснюється старшим судовим розпорядником.

Керівник апарату суду, заступник керівника апарату суду, консультанти суду складають звітність про стан здійснення судами правосуддя з визначенням тенденцій динаміки основних показників судочинства, виготовляють звіт кількісного розподілу справ та матеріалів.

Головним спеціалістом (прес-секретарем) суду опрацюванні та заповнені відповідним чином форми звітності щодо кількості надісланих  суддями копій судових рішень до ЄДРСР та кількості ухвалених суддями рішень за перше півріччя 2015 року,  а також проведено аналіз стану обліково-статистичної роботи суду. 

Організовує та забезпечує належну роботу канцелярії суду, відповідно до завдань та обов’язків посадової інструкції, старший секретар суду, а саме забезпечує облік і проходження документів у строки, що передбачені чинним законодавством  або самим документом та звітує перед керівником про стан виконання документів, організовує прийом, реєстрацію та розподіл кореспонденції, що надійшла до суду та контролює  ведення   документів  первинного обліку, номенклатурних справ.

Відповідно до положень Інструкції з діловодства у місцевих, загальних судах, технологія обробки, обліку та контролю документів (справ, матеріалів чи проваджень) передбачає автоматизовано за допомогою АСДС та ведення діловодства у паперовій формі. Також положенням вказаної Інструкції, визначені правила і порядок роботи з усіма документами.

Справи, скарги, інше передбачені процесуальним законодавством України процесуальні документи реєструвалися в АСДС у день надходження старшим секретарем суду та передавалися на опрацювання відповідальним працівникам, які, в свою чергу, після завершення автоматичного розподілу судових справ та формування реєстрів судових справ і матеріалів передавали для розгляду під підпис у реєстрі головуючому судді.

Усі непроцесуальні документи невідкладно або наступного робочого дня, у разі надходження документів у неробочий час засобами факсимального зв’язку чи електроною поштою реєструються старшим секретарем суду та передаються на розгляд керівництву суду.

Працівники, відповідальні за ведення первинного обліку справ та матеріалів, складання звітів забезпечені інструктивними матеріалами, володіють знаннями даних інструкцій, мають практичний досвід роботи. Випадків порушення послідовності реєстрації справ виявлено не було, але в окремих картках не повністю були заповнені їх реквізити. Такі недоліки постійно контролюються старшим секретарем суду та усуваються відповідальними працівниками.

Номенклатура справ суду “Звіти суду, листи та роз’яснення щодо них” належним чином оформлена.  Слід відмітити, що впродовж першого півріччя 2015  року  у  Тернівському районному суді активно використовуються запровадженні форми роботи, щодо покращення стану здійснення та якості правосуддя.

Наказом голови Тернівського районного суду м. Кривого Рогу Дніпропетровської області від 08.12.2014 року № 64-аг, було затверджено номенклатуру справ Тернівського районного суду м. Кривого Рогу на 2015 рік та був введений в дію з 01 січня 2015 року.

Складення номенклатури справ на 2015 рік здійснювалося відповідно Закону України “Про Національний архівний фонд та архівні установи”,  Типового положення  про архівний підрозділ  органу державної влади, органу  місцевого самоврядування, державного  і комунального підприємства, установи і організації, затвердженого наказом Міністерством юстиції України  від 10.02.2012  № 232/5, та пункту 22 Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді затвердженої наказом Державної судової адміністрації від 27.06.2006 р. № 68 .

Секретарями Тернівського районного суду м. Кривого Рогу Дніпропетровської області, згідно завдань і обов’язків посадової інструкції, для роботи з речовими доказами ведеться журнал обліку речових доказів, здійснюється облік і забезпечується зберігання речових доказів, згідно визначеним порядком роботи з речовими доказами, відповідно до Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді затвердженої наказом Державної судової адміністрації 17.12.2013 р. № 173.

При організації діловодства в Тернівському районному суді працівники суду керуються вимогами, встановленими Інструкцією з діловодства в місцевому загальному суді, затвердженої наказом Державної судової  адміністрації України від 17.12.2013 р. № 173.  Упродовж першого півріччя 2015 року працівниками суду  відповідно до звітних періодів  формувалися  та надсилалися  у  ТУ ДСА України в  Дніпропетровській області статистичні звіти  за формами №1-ОП, №  1-1-ОП, №1-Л та №10 щоквартально;  відповідно до  листа ДСА України від 20.05.2014р. №15-2507/14, звіти за формами №2-ВМ, та №2-ВП станом на 30 травня 2014 року; на виконання листа ТУ ДСА України у Дніпропетровській області від 25.06.2014  р. №448/04-10/14 сформовано звіти за формами №1-ОП, №1-1-ОП, №10, №1-Л, №3, №2-А, №2-Ц, №4, №1, №1-1, №6,№7, №8  за І півріччя 2015 року. Щомісяця  надсилається інформація в ТУ ДСА України в Дніпропетровській області, щодо використання систем відеоконференцзв’язку в суді та про кількість надісланих Тернівським районним судом  SMS- повідомлень учасникам судового процесу. Судом щомісяця та поквартально  складається та  направляються  звіти  до Апеляційного суду Дніпропетровської області  щодо застосування окремих норм КПК при розгляді кримінальних проваджень.  З метою здійснення щомісячного поновлення бази даних Державного реєстру виборців Тернівський районний суд, відповідно до статті 22 Закону України "Про Державний реєстр виборців" подає відомості про виборців (осіб), які визнанні судом недієздатними, та про скасування рішення про визнання особи недієздатною (форми 6.1, 6.2).   

На виконання Закону України «Про звернення громадян» у Тернівському районному суді склалася певна система роботи зі зверненнями громадян. Систематично узагальнюється та всебічно аналізується стан роботи із зверненнями громадян. Кожні півроку судом формується звіт, який надається ТУ ДСА України в Дніпропетровській області.

У першому півріччі 2015 року наказом керівника апарату суду від 19.01.2015 року затверджено Положення з порядку побудови та впровадження комплексної системи захисту інформації інформаційно-телекомунікаційної системи захисту інформації інформаційно-телекомунікаційної системи в суді.

З метою встановлення єдиного порядку та умов проходження практики студентами наказом керівника апарату суду від 26.01.2015 року № 09-од, затверджено Порядок проходження практики студентами вищих навчальних закладів.

У зв’язку із введенням до структури апарату суду посади головного спеціаліста із забезпечення зв’язків з засобами масової інформації (прес-секретаря), затверджено наказом керівника апарату суду від 10.02.2015 року № 10-од Посадова інструкція головного спеціаліста (прес-секретаря) суду.

Наказом керівника апарату суду від 11.02.2015 року № 11-од, затверджено Порядок обробки персональних даних у базах даних, володільцем яких є Тернівський районний суд м. Кривого Рогу.

З метою реалізації державної політики із запобігання та протидії корупції, профілактики та попередження причин і умов, які сприяють проявам корупції та іншим правопорушенням в апараті суду, наказом голови суду від 12.02.2015 року № 12-од, затверджено План заходів щодо запобігання і протидії корупції в Тернівському районному суді м. Кривого Рогу.

З метою вдосконалення  роботи суду щодо доступу до інформації, затверджений Перелік відомостей, щ становлять службову інформацію у Тернівському районному суді м. Кривого Рогу, наказ № 13-од від 12.02.2015 року.

Наказом Голови суду від 11.03.2015 року № 16-од, був затверджений Регламент роботи Тернівського районного суду м. Кривого Рогу, з яким ознайомлені працівники суду.

З метою забезпечення належного виконання вимог типового положення про експертні комісії державного органу, Типового Положення про архівний підрозділ державного органу та для організації і проведення експертизи наукової та практичної цінності документів діяльності суду, для постійного їх зберігання у відповідних державних установах, знищення їх, наказом Голови суду від 06.04.2015 року № 20-од затверджено Положення про експертну комісію Тернівського районного суду м. Кривого Рогу та Положення про архівний підрозділ Тернівського районного суду м. Кривого Рогу.

Наказом керівника апарату суду від 15.04.2015 року № 24-од, погодженого з Головою суду, для приведення у відповідність посадових інструкцій консультанта (з кадрової роботи), старшого секретаря, консультанта суду, внесено зміни до їх посадових інструкцій

Відповідно до складених звітів  оновлюється  інформація  на офіційному веб-сайті Тернівського  районного суду м. Кривого Рогу. 

Упродовж  першого півріччя 2015 року керівником апарату суду проведено перевірки  з питань звернення судових рішень до виконання, та контроль одержання повідомлень їх виконання, своєчасність видачі судових рішень, правильність оформлення виконавчих листів, ведення первинного обліку цивільних, кримінальних, адміністративних  справ та справ про адміністративні правопорушення; правильність заповнення карток на осіб, стосовно яких судом розглянуто кримінальні справи та вироки по яких набрали законної сили;  якість складання звітності, перевірка роботи суду щодо приймання й обліку апеляцій, апеляційних скарг, проведено перевірку роботи канцелярії суду по зверненню до виконання вироків по кримінальних справах та рішень по цивільних справах, а також постанов  у справах про адміністративні правопорушення.

За результатами перевірок проведено навчання з питань усунення недоліків в роботі і, зокрема, причини та умови їх виникнення:

-                                згідно Протоколу від 21.01.2015 року «Про проведення навчання секретарів суду», на якому обговорювалися проблемні питання щодо звернення судових рішень до виконання та контроль одержання повідомлень їх виконання, повторна видача судових рішень;

-                                згідно з Протоколом від 29.04.2015 року «Про проведення навчань секретарів судового засідання суду», на якому обговорювалися питання оформлення виконавчих листів, виправлення в них помилок та видачі судових рішень;

-                                згідно з Протоколом від 26 червня 2015 року «Про проведення навчання секретарів суду, архіваріуса щодо підготовки та порядку передачі до архіву суду судових справ».

З урахуванням вищевикладеного та для належної організації обліково-статистичної роботи, належного оформлення та складання документів та звітів необхідно:

 керівнику апарату суду: систематично проводити перевірки організації роботи канцелярії суду, архіву, секретарів судових засідань;

постійно контролювати обліково-статистичну роботу в суді відповідно до Інструкції з діловодства;

 регулярно проводити навчання з працівниками апарату суду, які займаються питаннями судової статистики та заповненням форм статистичної звітності;

систематично проводити аналізи стану обліково-статистичної роботи та даних судової статистики;

старшому секретарю суду, помічникам суддів  та працівникам, які займаються обліково-статистичною роботою, постійно вивчати Інструкцію щодо подання і заповнення форм звітності; приділяти значну увагу вивченню положень процесуального законодавства, знання яких суттєво впливає на якість підготовки звітів; звернути належну увагу на правильність реєстрації судових справ та матеріалів, заповненню обліково-статистичних карток  в КП” Д-З”, що також впливає на достовірність формування звітів в цій системі.