flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

УЗАГАЛЬНЕННЯ СТАНУ ОБЛІКОВО-СТАТИСТИЧНОЇ РОБОТИ У ТЕРНІВСЬКОМУ РАЙОННОМУ СУДІ М. КРИВОГО РОГУ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ ЗА 2014 РІК

15 січня 2015, 10:22

 

 

УЗАГАЛЬНЕННЯ СТАНУ ОБЛІКОВО-СТАТИСТИЧНОЇ РОБОТИ

У ТЕРНІВСЬКОМУ РАЙОННОМУ СУДІ М. КРИВОГО РОГУ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ЗА 2014 РІК

 

         На виконання листа  ТУ  ДСА  у Дніпропетровській області  №  3231/14  від  22.12.2014  року щодо подання звітності про роботу суду за 2014 рік та з метою проведення аналітичної роботи та об’єктивності показників статистичних звітів, відповідно до Закону України «Про судоустрій і статус суддів», на виконання плану роботи суду проаналізовано стан організації ведення обліково-статистичної роботи в Тернівському районному суді м. Кривого Рогу  Дніпропетровської області.

 

При проведенні узагальнення основними джерелами інформації, яка використовувалась при здійсненні аналітичної роботи Тернівського районного суду м. Кривого Рогу, були:

         - реєстраційні журнали ;

         - номенклатурні справи суду;

- комп’ютерна програма «Д- 3» та ін.

 

Обліково-статистична робота у суді ведеться відповідно до Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, Положення про автоматизовану систему документообігу суду; Інструкції щодо подання та заповнення форм звітності про розгляд апеляційними та місцевими судами судових справ та матеріалів; Інструкції щодо заповнення картки на особу, стосовно якої судом розглянуто кримінальну справу; Інструкції щодо заповнення форми картки обліку сум шкоди, завданої злочином, Інструкцією про порядок роботи з технічними засобами фіксування судового процесу (судового засідання), Інструкцією щодо заповнення і подання форми статистичної звітності №1-ОП "Звіт про оперативність розгляду місцевими та апеляційними загальними судами кримінальних справ", Інструкцією щодо заповнення статистичної картки на особу, стосовно якої судом розглянуто кримінальну справу, Інструкцією щодо заповнення форми картки обліку сум шкоди, завданої злочином, Інструкцією щодо заповнення запланованих завдань зроблено відмітки із зазначенням наряду, в якому знаходиться відповідний документ.

 

Робота суду планується на півріччя. Плани затверджуються головою суду, погоджуються керівником апарату суду, доводяться до відома працівників суду   і містять такі розділи :

1.Загальні питання суду.

2. Питання організаційної роботи суду.

3. Узагальнення судової практики.

4. Питання роботи з кадрами.

 

Всі плани роботи суду продовж 2014 року виконано вчасно та якісно. Працівникам апарату суду надається практична допомога, щодо обліково-статистичної роботи. Планом роботи суду передбачений контроль по всіх напрямках роботи суду та проведення інформаційно-методичних занять з працівниками суду. До плану занять з працівниками апарату суду були включені основні питання ведення діловодства та обліково-статистичної звітності, роботи з технічними засобами фіксування судового процесу та роботою у КП “Д-3”. Проведення занять оформлюються протокольно за участю секретаря. Протягом звітного періоду робота Тернівського районного суду м. Кривого Рогу  проводилась відповідно до плану роботи. Працівниками апарату Тернівського районного суду  план роботи виконано  у  повному обсязі. Матеріали та звіти щодо виконання планів накопичені та зберігаються в номенклатурних справах суду. 

 

Всі заходи, передбачені планом роботи суду на 2014 рік виконано.

 

В Тернівському районному суді м. Кривого Рогу між працівниками канцелярії суду обов’язки щодо здійснення первинного обліку документів і складання звітності про стан здійснення судами правосуддя розподіленні наказами керівника апарату суду.

 

Уся вхідна кореспонденція, що надходить до суду, реєструється старшим секретарем суду в АСДС відповідно до Положення про АСДС.

Внесення інформації в АСДС  для автоматичного розподілу цивільних, адміністративних справ, судових наказів, заяв та судових доручень, скарг і матеріалів здійснюється консультантом суду, згідно з наказом керівника апарату суду.

 

Внесенням інформації в АСДС для автоматичного розподілу та заповнення первинних даних обліково-статистичних карток справ і матеріалів, скарг, обвинувальних актів, кримінальних проваджень, клопотань, подання, звернень в порядку виконання справ про адміністративні порушення, клопотань слідчих, прокурорів чи адвокатів, скарг на дії рішення чи бездіяльність слідчого, прокурора, заяв про відвід, клопотань, пов’язаних з виконанням судових рішень у кримінальному провадженні здійснювалося секретарями суду відповідальним за веденням та реєстрацію даних категорій справ.

 

Керівник апарату суду, заступник керівника апарату суду, консультанти суду аналізують:

- звітність про стан здійснення судом правосуддя з визначенням тенденцій динаміки основних показників судочинства;

- стан обліково-статистичної роботи суду;

- виконання вимог ЗУ «Про звернення громадян», та виготовляють звіт кількісного розподілу справ та матеріалів.

 

Головним спеціалістом суду опрацюванні та заповнені відповідним чином форми звітності щодо кількості надісланих  суддями копій судових рішень до ЄДРСР та кількості ухвалених суддями рішень за 2014 рік.

 

Організовує та забезпечує належну роботу канцелярії суду, відповідно до завдань та обов’язків посадової інструкції, старший секретар суду, а саме забезпечує облік і проходження документів у строки, що передбачені чинним законодавством  або самим документом та звітує перед керівником про стан виконання документів, організовує прийом, реєстрацію та розподіл кореспонденції, що надійшла до суду та контролює  ведення   документів  первинного обліку, номенклатурних справ.

 

Відповідно до положень Інструкції з діловодства у місцевих загальних судах, технологія обробки, обліку та контролю документів (справ, матеріалів чи проваджень) передбачає автоматизовано за допомогою АСДС та ведення діловодства у паперовій формі. Також положенням вказаної Інструкції, визначені правила і порядок роботи з усіма документами.

 

Справи, скарги, інше передбачені процесуальним законодавством України процесуальні документи реєструвалися в АСДС у день надходження старшим секретарем суду та передавалися на опрацювання відповідальним працівникам, які, в свою чергу, після завершення автоматичного розподілу судових справ та формування реєстрів судових справ і матеріалів передавали для розгляду під підпис у реєстрі головуючому судді.

 

Усі непроцесуальні документи невідкладно або наступного робочого дня, у разі надходження документів у неробочий час засобами факсимального зв’язку чи електроною поштою передавалася на розгляд керівництву суду.

 

Працівники, відповідальні за ведення первинного обліку справ та матеріалів, складання звітів забезпечені інструктивними матеріалами, володіють знаннями даних інструкцій, мають практичний досвід роботи. Випадків порушення послідовності реєстрації справ виявлено не було, але в окремих картках не повністю були заповнені їх реквізити. Такі недоліки постійно контролюються старшим секретарем суду та усуваються відповідальними працівниками.

 

Номенклатура справ суду “Звіти суду, листи та роз’яснення щодо них” належним чином оформлена.  Слід відмітити, що впродовж 2014  року  у  Тернівському районному суді активно використовуються запровадженні форми роботи, щодо покращення стану здійснення та якості правосуддя.

 

Отже, можливо зробити висновок, що грубих порушень своєчасності та якості заповнення документів первинного обліку в електронному та паперовому вигляді за 2014 рік виявлено не було. Скарг не надходило.

 

Наказом голови Тернівського районного суду м. Кривого Рогу Дніпропетровської області від 04.12.2013 року, було затверджено номенклатуру справ Тернівського районного суду м. Кривого Рогу на 2014 рік та був введений в дію з 01 січня 2014 року. В кінці 2014 року Тернівського районного суду було проведено аналіз номенклатури справ та затверджено номенклатуру на 2015 рік.

 

Складення номенклатури справ на 2014 рік здійснювалося відповідно Закону України “Про Національний архівний фонд та архівні установи”,  Типового положення  про архівний підрозділ  органу державної влади, органу  місцевого самоврядування, державного  і комунального підприємства, установи і організації, затвердженого наказом Міністерством юстиції України  від 10.02.2012  № 232/5, та пункту 22 Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, затвердженої наказом Державної судової адміністрації від 27.06.2006 р. № 68 .

 

Секретарями Тернівського районного суду м. Кривого Рогу Дніпропетровської області, згідно завдань і обов’язків посадової інструкції, для роботи з речовими доказами ведеться журнал обліку речових доказів, здійснюється облік і забезпечується зберігання речових доказів, згідно визначеним порядком роботи з речовими доказами, відповідно до Інструкції з діловодства у місцевих загальних судах, затвердженої наказом Державної судової адміністрації 17.12.2013 р. № 173.

 

При організації діловодства в Тернівському районному суді працівники суду керуються вимогами, встановленими Інструкцією з діловодства в місцевому загальному суді, затвердженої наказом Державної судової  адміністрації України від 17.12.2013 р. № 173.  Упродовж 2014 року працівниками суду  відповідно до звітних періодів  формувалися  та надсилалися  у  ТУ ДСА України в  Дніпропетровській області статистичні звіти  за формами №1-ОП, №  1-1-ОП, №1-Л та №10 щоквартально;  відповідно до  листа ДСА України від 20.05.2014р. №15-2507/14, звіти за формами №2-ВМ, та №2-ВП станом на 30 травня 2014 року; на виконання листа ТУ ДСА України у Дніпропетровській області від 25.06.2014  р. №448/04-10/14 сформовано звіти за формами №1-ОП, №1-1-ОП, №10, №1-Л, №3, №2-А, №2-Ц, №4, №1, №1-1, №6,№7, №8  за І півріччя 2014 року. Щомісяця  надсилається інформація в ТУ ДСА України в Дніпропетровській області, щодо використання систем відеоконференцзв’язку в суді та про кількість надісланих Тернівським районним судом  SMS- повідомлень учасникам судового процесу. Судом щомісяця та поквартально  складається та  направляються  звіти  до Апеляційного суду Дніпропетровської області  щодо застосування окремих норм КПК при розгляді кримінальних проваджень.  З метою здійснення щомісячного поновлення бази даних Державного реєстру виборців Тернівський районний суд, відповідно до статті 22 Закону України "Про Державний реєстр виборців" подає відомості про виборців (осіб), які визнанні судом недієздатними, та про скасування рішення про визнання особи недієздатною (форми 6.1, 6.2).   

 

На виконання спільного наказу Генерального прокурора України та Голови Державної судової адміністрації № 91/114 від 27.09.2012 року та наказу Державної судової адміністрації України № 169 від 05.12.2013 року, з прокуратурою Тернівського району м. Кривого Рогу, щоквартально, проводилися перевірки наявності поєднання судами першої інстанції  карток на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження з карткою досудового слідства.

 

На виконання Закону України «Про звернення громадян» у Тернівському районному суді склалася певна система роботи зі зверненнями громадян. Систематично узагальнюється та всебічно аналізується стан роботи із зверненнями громадян. Кожні півроку судом узагальнення надаються ТУ ДСА України в Дніпропетровській області.

 

Відповідно до складених звітів  оновлюється  інформація  на офіційному веб-сайті Тернівського  районного суду м. Кривого Рогу. 

 

В Тернівському районному суді м. Кривого Рогу формування та перевірка звітів судів за звітний період виконувалось за допомогою програмних засобів КП «Д-3» автоматично та подаються до територіального управління в електронному вигляді.

Автоматичний розподіл судових справ здійснюється на підставі внесеної  до автоматизованої системи інформації. Електронні копії судових рішень, засвідчені ЕЦП, направляються до Єдиного державного реєстру судових рішень у порядку, зазначеному Порядком ведення Єдиного державного реєстру судових рішень. Судом постійно ведеться контроль щодо  кількості   копій судових рішень, надісланих до ЄДРСР. Облік справ та матеріалів ведеться на обліково-статистичних картках належної форми та відповідно до  Інструкції з діловодства  у програмі «Д-3». Картки на особу, стосовно якої судом розглянуто кримінальну справу заповнюються у відповідності вимогам Інструкції щодо заповнення  картки на особу, стосовно якої судом розглянуто кримінальну справу, та станом 2014 рік складається акт звірки надіслання статкарток Тернівського районного суду до ТУ ДСА України.

За звітній період в Тернівському районному суді м. Кривого Рогу участь у навчанні з підвищення кваліфікації, які проводилися Дніпропетровським відділенням Національної школи суддів України, взяли четверо суддів суду, керівник апарату суду та старший секретар суду.

 

Так, суддя Тернівського районного суду м. Кривого Рогу, призначений на посаду вперше, взяв участь у семінарі на тему: «Судове провадження при розгляді кримінальних справ в суді першої інстанції. Складання процесуальних документів», проведений спільно з Апеляційним судом Дніпропетровської області.

 

В рамках проекту «Зміцнення спроможності суддів щодо написання судових рішень», який впровадився Координатором проектів ОБСЄ в Україні спільно з Національною школою суддів України, з метою підвищення кваліфікації, також пройшов навчання суддя Тернівського районного суду м. Кривого Рогу, який призначений на посаду вперше.

 

Також, з метою підвищення рівня кваліфікації пройшов періодичне навчання суддів на семінарі з питань застосування судами виборчого законодавства у Національній школі суддів України, організованого спільно з Вищим адміністративним судом України та Координатором проектів ОБСЄ в Україні в рамках проекту «Сприяння єдності судової практики адміністративних судів України, один суддя Тернівського районного суду м. Кривого Рогу.

 

На вимогу листа ТУ ДСА України від 12.08.2014 року № 1636/14, в Тернівському районному суді м. Кривого Рогу, 15.08.2014 р. в.о.керівника апарату суду було проведено навчання щодо заповнення листків непрацездатності, вагітності та пологах.

 

Протягом 2014 року з працівниками суду проводились навчання по веденню діловодства та навчання по змінам до законодавства. Основна увага приділялася вивченню Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ, затвердженої наказом ДСА України від 17.12.2013 року № 173, Положення про автоматизовану систему документообігу, затвердженої рішенням Ради суддів України від 26.11.2010 року № 30 зі змінами,  Інструкції про порядок роботи з технічними засобами відеозапису ходу і результатів процесуальних дій, проведених у режимі відеоконференції, під час судового засідання (кримінального провадження), Інструкції про порядок передання до архіву місцевого та апеляційного суду, зберігання в ньому, відбору та передання до державних архівних установ та архівних відділів міських рад.

 

У звітному році на вимогу листа ТУ ДСА України в Дніпропетровській області заступником керівника апарату Тернівського районного суду м. Кривого Рогу проведено службове розслідування за фактом ненадання відповіді на поданні заяви учаснику по справі щодо надання їй копії журналу судового засідання,  видачу копії технічного запису судового засідання, копії рішення по цивільній справі.

 

За результатами проведення службового розслідування було складено акт, та проведенні збори працівників апарату суду для усунення недоліків в роботі та наголошення на необхідність суворого дотримання вимог Інструкції з діловодства у місцевих загальних судах. Також, згідно з наказом керівника апарату суду, до винних осіб застосували дисциплінарний вплив у вигляді попередження про неповну службову відповідність.

 

З метою всебічного розгляду діяльності Тернівського районного суду м. Кривого Рогу  та покращення ефективності роботи, у суді проводяться  оперативні  наради,  які мають системний характер.

 

Так, у 2014  році  проведено   оперативні  наради  з обговорення підсумків діяльності суду, аналізу стану відправлення правосуддя, наявної проблематики, а також результатів обліково-статистичної роботи. Протоколи нарад підписуються головою суду та доводяться до відома відповідальних працівників суду.

 

Протягом звітного періоду керівником апарату суду проводилися оперативні наради з працівниками апарату суду стосовно:

- положень Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ, затвердженої наказом ДСА України від 17.12.2013 року № 173;

- використання КП «Д- 3» з урахуванням можливостей нових версій;

- правильність та своєчасність заповнення обліково-статистичних карток по справах;

- своєчасного направлення судових рішень до ЄДРСР;

- своєчасність внесення до ЄДРСР позначки «Дата набрання законної сили;

- правильність та своєчасність заповнення карток на особу, по яких вироки набрали законної сили у кримінальному провадженні;

- роботи секретарів судових засідань з технічними засобами фіксування судового процесу;

- інше.

Підсумовуючи дане дослідження стану обліково-статистичної роботи Тернівського районного суду м. Кривого Рогу за 2014 рік, необхідно відзначити, що організація роботи суду має тенденцію до постійного вдосконалення.

Варто зазначити, що запровадження КП «Д-3» вплинуло на встановлення чіткого організаційно-технічного порядку та надало змогу організувати відповідний контроль за проходженням та виконанням судових документів. Однак програма допускає помилки під час генерування даних, що призводить до необхідності корегування показників звіту в ручному режимі.

Виходячи з вищевикладених проблем, задля покращення якості та ефективності обліково-статистичної роботи в Тернівському районному суді м. Кривого Рогу потрібно забезпечити надання методичної допомоги з питань роботи в КП «Д-3» та продовжити удосконалення зазначеної програми.

З огляду на викладене та з метою вдосконалення організації  обліково-статистичної, аналітичної роботи, поліпшення якості підготовки звітів вважати за доцільне рекомендувати:

1.  Встановити максимальний логічний контроль при формуванні звітів.

2.  Уживати  заходів щодо методичного забезпечення діяльності судів, надання практичної допомоги з питань організації обліково-статистичної роботи, первинного обліку судових справ і матеріалів, які надійшли до суду, та інших питань, що стосуються судової статистики.

3.  Посилити контроль за веденням діловодства в суді, приділяючи особливу увагу первинній реєстрації та обліку судових справ і матеріалів, які надійшли до суду, заповненню документів первинного обліку.

4.  Планувати і постійно проводити навчання з працівниками апарату судів, які займаються питаннями обліково-статистичної роботи та судової статистики.

5.  Уживати додаткових заходів щодо підвищення кваліфікації спеціалістів із судової статистики територіальних управлінь, працівників апарату судів, які займаються первинним обліком справ та підготовкою звітів.

6.  Проводити навчання з працівниками суду які працюють із запровадженою  програмою « Д- 3».

 

Голова суду                                           Ю.Ю.ДЕМИДЕНКО

Виконавець

Ковалєвська Л.

т. (0564)38-01-83