flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

З ВІДЧАЄМ ТА З ПОЧУТТЯМ СОЦІАЛЬНОЇ НЕСПРАВЕДЛИВОСТІ.

21 квітня 2015, 16:00

  

Президенту України Порошенку П.О.

                                                             01220, м. Київ, вул. Банкова, 11

 

 

Прем'єр-міністру України Яценюку А.П.

01008, м. Київ, вул. Грушевського, 12/2

 

Голові Верховної Ради України Гройсману В.Б.

                                                            01008, м. Київ, вул. Грушевського, 5

 

Міністру юстиції України Петренку П.Д.

01001, м. Київ, вул. Городецького, 13

 

Голові Державної судової адміністрації України

                                                             Холоднюку З.В.

01601, м. Київ, вул. Липська, 18/5

 

З урахуванням соціально-економічної ситуації, яка склалася в державі, з відчаєм та з почуттям соціальної несправедливості звертаємось до Вас і просимо допомогти у вирішенні питання з приводу оплати праці працівників суду.

Працівники апарату суду, які мають вищу юридичну освіту, є кваліфікованими фахівцями, які виконують щоденну важку та важливу роботу щодо забезпечення здійснення правосуддя, мають напружений і ненормований робочий день у зв'язку з великим обсягом справ, крім того, не мають права на помилку у документообігу, так як можуть бути притягнуті до дисциплінарної, адміністративної і кримінальної відповідальності, отримують заробітну плату, яка не може забезпечити навіть самим необхідним для нормального існування і дорівнює окладу прибиральниці, яка, на відміну від держслужбовця, має право на додатковий заробіток і не несе подібного тягаря відповідальності.

Так, розмір окладу працівників апарату суду встановлюється Постановою Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 року №268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» (останні зміни до якої вносились в 2008 році), та дорівнює 1218 грн. За вислугу років призначаються мізерні доплати. Вважаємо, що зазначені розміри надбавок за сумлінну та самовіддану працю в інтересах держави протягом такого тривалого часу при зазначених умовах є несправедливими і ганебними.

Наші посадові оклади є найнижчими серед всіх категорій державних службовців. І питання не в тому, що посадові оклади працівників суду нижче оплати простого некваліфікованої праці, скажімо, сторожів або прибиральниць, а в тому, як при постійному зростанні цін та інфляції утримувати сім'ю на ці кошти або вижити самому.

В свою чергу 12.02.2015 року Верховною Радою України був прийнято Закон України №192-VIII «Про забезпечення права на справедливий суд», який було ініційовано Президентом України, та яким Закон України «Про судоустрій та статус суддів» було викладено в новій редакції. Абзацом 2 частиною 1 статті 147 цього закону передбачено, що розмір посадового окладу працівника апарату суду, посада якого віднесена до шостої категорії посад державних службовців, установлюється в розмірі 30 відсотків посадового окладу судді місцевого суду, посадові оклади працівників апарату суду, посади яких віднесені до кожної наступної категорії посад державних службовців, установлюються з коефіцієнтом 1,3 пропорційно посадовим окладам працівників апарату суду, посади яких віднесені до попередньої категорії посад державних службовців. Даним законом  Кабінет Міністрів України зобов'язано у 3-місячний строк з дня набрання чинності привести свої нормативно-правові акти у відповідності із цим Законом України.

Також, рішенням №15 Ради Суддів України від 12.03.2015 року вирішено звернутись до Кабінету Міністрів України щодо необхідності упорядкування умов оплати праці працівників апаратів судів, визначених постановою КМУ від 09.03.2006 року №268, зокрема шляхом приведення положень названої постанови до норм Закону України від 12.02.2015 року №192-УШ «Про забезпечення права на справедливий суд», але замість забезпечення працівникам апарату суду справедливої та достойної заробітної плати, Кабінетом Міністрів України 30.03.2015 року у Верховній Раді України зареєстровано законопроект «Про Державну службу» №2490 від 30.03.2015 року, яким передбачено скасування абзацу 2 частини 1 статті 147 ЗУ «Про судоустрій та статус суддів», а саме виключити абзац наступного змісту: «При цьому розмір посадового окладу працівника апарату суду, посада якого віднесена до шостої категорії посад державних службовців, установлюється в розмірі 30 відсотків посадового окладу судді місцевого суду. Посадові оклади працівників апарату суду, посади яких віднесені до кожної наступної категорії посад державних службовців, установлюються з коефіцієнтом 1,3 пропорційно посадовим окладам працівників апарату суду, посади яких віднесені до попередньої категорії посад державних службовців». 

Незалежність і об'єктивність органів правосуддя, про які так часто зараз говорять, можуть бути досягнуті саме при такому чи не найважливішому умови - фінансової незалежності не тільки суддів, а й працівників апарату суду, що виконують важливу роботу, без якої судочинство неможливо.

Держава, яка повинна захищати працівників суду, ставить нас у скрутне матеріальне становище, принижує мізерними зарплатами та постійним ігноруванням наших звернень та пропозицій. Це призводить до такого негативного явища, як плинність кадрів, що перешкоджає досягненню високого професійного рівня працівників. Небажання звертати увагу на належне фінансове забезпечення працівників апарату судів призвело до парадоксальної ситуації: оплата праці неухильно знижується, а відповідальність за виконання посадових та службових обов'язків неухильно зростає! Порушення цієї рівноваги - нонсенс у світовій практиці!

Так чому ж завинили працівники місцевих судів, приречені на майже жебрацьке існування? Відповідно до чинного законодавства працівники судів є державними службовцями, а отже, не мають права брати участь у страйках. Тому єдиною можливістю розповісти посадовцям про наші проблеми є такі звернення. Сподіваємося, що цього разу наш крик душі почують ті, від кого залежить можливість зробити життя працівників судів краще, позбавивши нас від фінансової залежності. Адже жити з порожніми кишенями дуже непросто.

Ми дуже сподіваємося, що наш відчай не залишить Вас осторонь, а Ваше шанобливе ставлення до звання «ДЕРЖАВНОГО СЛУЖБОВЦЯ» підніме з колін всіх, хто щоденно несе відповідальність перед державою та громадянами, які звертаються до суду.

Працівники апарату Тернівського районного суду м. Кривого Рогу Дніпропетровської області повністю підтримують вимоги, викладені у відкритому листі наших колег з господарського суду Івано-Франківської області, господарського суду Миколаївської області та інших судів про підвищення заробітної плати.

Просимо Вас не займатись популізмом, а нарешті дійсно врегулювати питання оплати праці працівників апарату суду та вжити відповідних заходів, відповідно до норм чинного законодавства.

Сподіваємось, що ви належним чином відреагуєте на наші звернення.

З повагою, за дорученням зборів працівників апарату Тернівського районного суду м. Кривого Рогу  Дніпропетровської області.

Керівник апарату Тернівського               

районного суду м. Кривого Рогу

Дніпропетровської області                                                                                            Я.М.Стрельцова