Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Аналітична довідка щодо виконання Закону України
« Про звернення громадян» в
Тернівському районному суді м. Кривого Рогу
у 2013 рік
І. Письмові звернення громадян.
Робота зі зверненнями громадян в Тернівському районному суді
м.Кривого Рогу ведеться відповідно до Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 № 393/96-ВР, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 № 348,
Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 27.06.2006 року №68, окремо від інших видів діловодства.
У період з 01 січня 2013 по 31 грудня 2013 року до Тернівського районного суду надійшло 12 письмових звернень громадян (за звітній період 2012 року до суду надійшло 36 звернення). Тобто можна констатувати значне зменшення надходження письмових звернень громадян.
За суб’єктами подання можна визначити наступну структуру поданих звернень:
- всі письмові звернення подано особисто громадянами.
За характером звернень, що надійшли до суду порушувались наступні питання:
- стосовно дій судді , щодо незаконності судового рішення – 3;
щодо тривалого розгляду справи – 1;
- стосовно надання допомоги в оформлені адміністративного позову - 1;
- порушення процесуального прав громадян – 3;
- щодо вирішення питання з виконання вироку – 1;
- на бездіяльність працівника апарату суду – 1;
- інші питання – 2 .
За звітній 2013 рік надійшло 7 скарг.
Під час вивчення питань, що порушувались у скаргах громадян, було встановлено, що факти, викладені в 5 скаргах не знайшли свого підтвердження, а тому є необґрунтованими:
1. Скарга гр. Стояновського В.В. (реєстраційний індекс № С-11/13 від 05.12.2013) щодо порушення процесуальних прав. Громадянину було надано інформацію щодо порядку приймання кореспонденції від особи після пред’явлення нею документа, що посвідчує особу.
2. Скарга гр. Стояновського В.В. (реєстраційний індекс № С-9/13 від 14.10.2013) на бездіяльність працівника апарату суду. Громадянину надано інформацію щодо порядку приймання кореспонденції від особи після пред’явлення нею документа, що посвідчує особу. Роз’яснено вимоги ст. 395 КПК України щодо направлення скарги на ухвалу слідчого судді безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
3. Скарга гр. Стояновського В.В. (реєстраційний індекс № С-5/13 від 13.06.2013 ) про порушення процесуального порядку судового провадження за адміністративним позовом його матері. Громадянину роз’яснено права осіб, які беруть участь у справі і зміст ст. 58 КАСУ щодо документів які підтверджують повноваження представників.
4. Скарга гр. Стояновського В.В. ( реєстраційний індекс № С-7/13 від 04.09.2013 р.) про порушення процесуальних прав, стосовно неприйняття копії скарги, яка не зазначена в додатках. Громадянину роз’яснено що відповідно норм ЦПК до апеляційної скарги додаються копії скарги та письмові матеріали,відповідно кількості осіб, які беруть участь у справі про що зазначається в додатках. Проінформовано про направлення копії скарги до суду апеляційної інстанції.
5. Скарга гр. Соколова С.В. (реєстраційний індекс № К-8/13 від 02.10.2013) на винесення судового наказу про стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги. Громадянину роз’яснено право на подання заяви про скасування судового наказу.
Аналіз перелічених скарг свідчить про те, що всі скарги подані громадянами, які є учасниками ряду судових справ, що перебували в провадженні суду, а причиною подання ними зазначених звернень є здебільшого необізнаність або неправильне тлумачення процесуальних норм.
У деяких випадках, всупереч чинному законодавству, заявники просять вплинути на судовий процес, через незадоволення результатом розгляду справи.
Пропозиції (зауваження) та дублетні звернення громадян до суду на надходили.
Щодо термінів розгляду звернень громадян, то протягом 2013 року всі вони розглянуті в термін, передбачений ст. 20 Закону України «Про звернення громадян», а саме :
- відповідь надано до 10 днів – 12 звернень.
Випадків недотримання установлених чинним законодавством термінів розгляду звернень громадян протягом звітного року не виявлено.
Відповіді на звернення надавались виключно державною мовою у відповідності до Закону України «Про мови» та повно, з врахуванням усіх порушених у зверненнях питань.
Заходи щодо запобігання надходжень повторних звернень, здійснюються шляхом надання вичерпної відповіді, що не потребує додаткового з’ясування інформації чи роз’яснень.
Крім того, слід відмітити, що в приміщені Тернівського районного суду також наявні інформаційні стенди, на яких розміщено інформацію, у тому числі, з основних питань, з якими громадяни звертаються до суду, а також графік прийому громадян головою суду. Працівниками апарату суду також здійснюється робота щодо надання громадянам, в межах своєї компетенції, усних роз’яснень та інформації. Це дозволяє громадянам не тільки безперешкодно здійснювати своє конституційне право на звернення, а й отримувати вичерпні відповіді на питання без подання письмових звернень.
ІІ. Особистий прийом громадян.
З метою забезпечення вимог Закону України «Про звернення громадян» головою суду здійснюється особистий прийом громадян кожний понеділок місяця. Графік здійснення прийому громадян затверджено в регламенті роботи суду.
Керівництво суду здійснює прийом громадян з питань роботи суду (організація судового процесу, розгляд пропозицій та зауважень щодо роботи суду тощо).
Облік особистого прийому громадян здійснюється в журналі обліку особистого прийому громадян.
Звернення на особистому прийомі реєструються в журналі обліку особистого прийому громадян згідно з вказівками щодо їх заповнення.
Протягом 2013 року на особистому прийомі у голови суду прийнято 12 громадянин ( у 2012 році головою суду прийнято 61 громадянина). Така незначна активність громадян в даному питанні свідчить перш за все про те, що працівниками апарату суду на належному рівні здійснюється робота щодо задоволення законних інтересів та вимог відвідувачів, в зв’язку з чим необхідність у додатковому втручанні керівництва у вирішення даних питань відсутня.
Загальні висновки, пропозиції.
Аналіз роботи зі зверненнями громадян в Тернівському районному суді м. Кривого Рогу суді свідчить про те, що в цілому дана робота здійснюється на належному рівні, постійно вживаються заходи щодо її покращення.
В свою чергу аналіз змісту поданих протягом 2013 року звернень дозволяє зробити висновок про відсутність суттєвих зауважень до роботи суду з боку громадськості.
ГОЛОВА СУДУ Ю.Ю.ДЕМИДЕНКО