flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналітичний звіт щодо виконання Закону України "Про Звернення громадян" у першому півріччі 2015 року

31 липня 2015, 15:15

Аналітичний  звіт  щодо виконання  Закону України

« Про звернення громадян» в

Тернівському районному суді м. Кривого Рогу

у  першому півріччі 2015  року

 

І. Письмові звернення громадян.

 

      Тернівським районним судом м. Кривого Рогу Дніпропетровської області  узагальнено  стан  роботи по розгляду звернень громадян у  першому півріччі  2015 року.

         Дослідженню підлягали сформовані за зверненням громадян справи.

         Робота зі зверненнями громадян в Тернівському районному суді

м. Кривого Рогу Дніпропетровської області ведеться відповідно до Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 № 393/96-ВР, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої  постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 № 348,

Інструкції з  діловодства у місцевих загальних судах, апеляційних  судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді АР Крим  та ВСС України з розгляду цивільних і кримінальних справ, затвердженої  наказом   Державної  судової  адміністрації  України  від 17.12.2013 року №173, окремо від інших видів діловодства.

 

          За перше півріччя  2015 року  до Тернівського районного суду надійшло   11  письмових звернень громадян (за звітній період 2014 року до суду надійшло 15 звернень).   Тобто можна констатувати  зменшення надходження письмових звернень громадян.

 

За характером звернень, що надійшли до суду порушувались наступні питання:

-     щодо повернення  судового збору – 3;                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

-     стосовно  строків розгляду справи  –  2;  

-     неналежна організація роботи суду – 1;

-     інші  питання – 5 .

    За  звітній  період 2015 року надійшло 3 скарги, подані  гр. Стояновським В.В.

Під час вивчення питань, що порушувались у скаргах гр. Стояновського В.В., встановлено їх   необґрунтованість:

     1.Скарга Стояновського В.В. (реєстраційний індекс № С-6/15 від 23.03.2015)   на відмову у прийнятті кореспонденції від імені його матері без документу, що засвідчує його повноваження, як представника. Громадянину  роз’яснено  порядок опрацювання вхідної кореспонденції  та про  склад осіб, які беруть участь у справі, зміст ст.ст.47, 58 КАСУ щодо документів які підтверджують повноваження представників.  

     2.Скарга Стояновського В.В. (реєстраційний індекс № С-7/2015 від 12.05.2015)  щодо неналежного організації роботи суду, а саме скарга на дії 

старшого секретаря суду щодо відмови у прийнятті документів.   Громадянину  роз’яснено  порядок опрацювання вхідної кореспонденції.

    3.Скарга Стояновського В.В. (реєстраційний індекс №С-10/2015 від 24.06.2015р.) скарга на дії  старшого секретаря суду щодо відмови у прийнятті документів.  Громадянину  роз’яснено права осіб, які беруть участь у справі  відповідно до ст..47 КАС України та  порядок опрацювання вхідної кореспонденції. Зміст ст. 58 КАСУ щодо документів які підтверджують повноваження представників.  

 

Аналіз перелічених скарг свідчить про те, що скарги подані гр. Стояновським В.В. є необізнаністю або неправильним тлумачення  чинних процесуальних норм.

 

У деяких випадках, всупереч чинному законодавству, заявники просять вплинути на судовий процес,  а саме на строки розгляду справи.  

 

Протягом звітного періоду до суду  надійшла   одна   заява :

від гр.  Рябошапко Л.І. ( від 13.01.2015 р.№ Р-1/2015 яка просить  вжити заходів щодо розгляду справи протягом розумного строку. Скаржнику  повідомлено про встановлені гарантії самостійності судів і незалежність суддів.

 

       Пропозиції (зауваження)   громадян до суду на надходили.

 

Щодо термінів розгляду звернень громадян, то протягом  першого півріччя  2015 року всі вони розглянуті в термін, передбачений ст. 20 Закону України «Про звернення громадян», а саме :

-         відповідь надано до 10 днів – 11 звернень.

Випадків недотримання установлених чинним законодавством термінів розгляду звернень громадян протягом  звітного року не виявлено.

     

Відповіді на звернення надавались виключно державною мовою у відповідності до Закону України «Про мови»  та повно, з врахуванням  усіх порушених у зверненнях питань.

 

Заходи щодо запобігання надходжень повторних звернень, здійснюються шляхом надання вичерпної відповіді, що не потребує додаткового з’ясування інформації чи роз’яснень.

 

Крім того, слід відмітити, що в приміщені Тернівського районного суду також наявні інформаційні стенди,  на яких розміщено інформацію, у тому числі, з основних питань, з якими громадяни звертаються до суду, а також графік прийому громадян головою суду. Працівниками апарату суду також здійснюється робота щодо надання громадянам, в межах своєї компетенції, усних роз’яснень та інформації. Це дозволяє громадянам не тільки безперешкодно здійснювати своє конституційне право на звернення, а й отримувати вичерпні відповіді на питання без подання письмових звернень.

 

ІІ. Особистий прийом громадян.

 

З метою забезпечення вимог Закону України «Про звернення громадян» головою суду здійснюється особистий прийом громадян  кожний понеділок місяця. Графік здійснення прийому громадян затверджено  в регламенті роботи суду.

Керівництво суду  здійснює прийом громадян з питань роботи суду (організація судового процесу, розгляд пропозицій та зауважень щодо  роботи суду тощо).

Облік особистого прийому громадян здійснюється  в журналі обліку особистого прийому громадян.

 Звернення на особистому прийомі реєструються в журналі обліку особистого прийому громадян згідно з вказівками щодо їх заповнення.

Протягом  звітного періоду 2015 року на особистому прийомі  у голови суду  прийнято 8 громадян. Така незначна активність громадян в даному питанні свідчить перш за все про те,  що працівниками апарату суду на належному рівні здійснюється робота щодо задоволення законних інтересів та вимог відвідувачів, в зв’язку  з чим необхідність у додатковому втручанні керівництва у вирішення даних питань відсутня.

 

                                Загальні висновки, пропозиції.

 

Аналіз роботи зі зверненнями громадян в Тернівському районному суді м. Кривого Рогу  Дніпропетровської області  свідчить про те, що в цілому дана робота здійснюється на належному рівні, постійно вживаються заходи щодо її покращення.

В свою чергу аналіз змісту поданих протягом  першого півріччя 2015 року звернень дозволяє зробити висновок про відсутність суттєвих зауважень до роботи суду з боку громадськості.