Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Аналітичний звіт щодо виконання Закону України
« Про звернення громадян»
Тернівському районному суді м. Кривого Рогу
у другому півріччі 2014 року
І. Письмові звернення громадян.
Тернівським районним судом м. Кривого Рогу Дніпропетровської області узагальнено стан роботи по розгляду звернень громадян у другому півріччі 2014 року.
Дослідженню підлягали сформовані за зверненням громадян справи.
Робота зі зверненнями громадян в Тернівському районному суді
м. Кривого Рогу Дніпропетровської області ведеться відповідно до Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 № 393/96-ВР, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 № 348,
Інструкції з діловодства у місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді АР Крим та ВСС України з розгляду цивільних і кримінальних справ, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 17.12.2013 року №173, окремо від інших видів діловодства.
У період з 01 липня 2014 по 31 грудня 2014 року до Тернівського районного суду надійшло 19письмових звернень громадян (за звітній період 2013 року до суду надійшло 6 звернень). Тобто можна констатувати збільшення надходження письмових звернень громадян.
За характером звернень, що надійшли до суду порушувались наступні питання:
- повернення помилково сплаченого судового збору – 2;
- стосовно дій судді , щодо незаконності судового рішення – 4;
- щодо вирішення питання з виконання судового рішення – 1;
- інші питання – 12 .
За звітній період 2014 року надійшло 7 скарг, подані гр. Стояновським В.В.
Під час вивчення питань, що порушувались у скаргах гр. Стояновського В.В., встановлено їх необґрунтованість:
1.Скарга Стояновського В.В. (реєстраційний індекс № С-16/14 від 01.07.2014) на відмову у прийнятті кореспонденції від імені його матері без документу,що засвідчує його повноваження, як представника. Громадянину роз’яснено про колізію між ст. 172 Сімейного кодексу України та ст. 39 ЦПК України « Законні представники».
2.Скарга Стояновського В.В. (реєстраційний індекс № С-20/2014 від 15.09.2014) про порушення процесуального порядку судового провадження по розгляду скарги на постанову прокуратури . Громадянину роз’яснено прядок оскарження судового рішення та зміст ст.. 303 КПК України.
3.Скарга Стояновського В.В. (реєстраційний індекс № С-25/2014) на неправомірні дії керівника апарату суду. Роз’яснено порядок опрацювання вхідної кореспонденції про колізію між ст. 172 Сімейного кодексу України та ст. 39 ЦПК України « Законні представники» та порядок притягнення керівника апарату суду до дисциплінарної відповідальності.
4.Скарга Стояновського В.В. (реєстраційний індекс № С-26/2014) на неправомірні дії заступника голови суду. Роз’яснено порядок опрацювання вхідної кореспонденції про колізію між ст. 172 Сімейного кодексу України та ст. 39 ЦПК України « Законні представники» та порядок притягнення заступника голови суду до дисциплінарної відповідальності.
5.Скарга Стояновського В.В. (реєстраційний індекс № С-27/2014) щодо порушення процесуального порядку виконання рішення суду. Роз’яснено порядок оскарження рішення посадової особи державної виконавчої служби та зміст ст. 11 Закону України «Про виконавче провадження». Крім цього, доведено зміст постанови Верховного Суду України від 21.05.2014р. № 6-45 цс 14.
6.Скарга гр. Стояновського В.В. (реєстраційний індекс № С-32/14 від 11.12.2014) щодо порушення порядку видачі судового рішення та виконавчого листа, процесуального порядку судового провадження адміністративного позову його матері. Громадянину роз’яснено про склад осіб, які беруть участь у справі і зміст ст.ст.47, 58 КАСУ щодо документів які підтверджують повноваження представників.
7.Скарга гр. Стояновського В.В. (реєстраційний індекс № С-34/14 від 18.12.2014) щодо реєстрації та розгляду адміністративного позову його матері. Громадянину роз’яснено склад осіб, які беруть участь у справі і зміст ст. ст.47,58,105,106 КАСУ щодо документів які підтверджують повноваження представників
Аналіз перелічених скарг свідчить про те, що скарги подані гр. Стояновським В.В. є необізнаністю або неправильним тлумачення чинних процесуальних норм.
У деяких випадках, всупереч чинному законодавству, заявники просять вплинути на судовий процес, через незадоволення результатом розгляду справи.
Протягом звітного періоду до суду надійшла одна повторна заява :
- від гр. Душка Г.Х. ( від 08.12.2014 р.№ Д-30/2014, та від 22.12.2014 р. № Д-30-2/2014, який не задоволений прийнятим рішенням судді. Громадянину роз’яснено порядок та строки оскарження судового рішення
Пропозиції (зауваження) громадян до суду на надходили.
Щодо термінів розгляду звернень громадян, то протягом другого півріччя 2014 року всі вони розглянуті в термін, передбачений ст. 20 Закону України «Про звернення громадян», а саме :
- відповідь надано до 10 днів – 19 звернень.
Випадків недотримання установлених чинним законодавством термінів розгляду звернень громадян протягом звітного року не виявлено.
Відповіді на звернення надавались виключно державною мовою у відповідності до Закону України «Про мови» та повно, з врахуванням усіх порушених у зверненнях питань.
Заходи щодо запобігання надходжень повторних звернень, здійснюються шляхом надання вичерпної відповіді, що не потребує додаткового з’ясування інформації чи роз’яснень.
Крім того, слід відмітити, що в приміщені Тернівського районного суду також наявні інформаційні стенди, на яких розміщено інформацію, у тому числі, з основних питань, з якими громадяни звертаються до суду, а також графік прийому громадян головою суду. Працівниками апарату суду також здійснюється робота щодо надання громадянам, в межах своєї компетенції, усних роз’яснень та інформації. Це дозволяє громадянам не тільки безперешкодно здійснювати своє конституційне право на звернення, а й отримувати вичерпні відповіді на питання без подання письмових звернень.
ІІ. Особистий прийом громадян.
З метою забезпечення вимог Закону України «Про звернення громадян» головою суду здійснюється особистий прийом громадян кожний понеділок місяця. Графік здійснення прийому громадян затверджено в регламенті роботи суду.
Керівництво суду здійснює прийом громадян з питань роботи суду (організація судового процесу, розгляд пропозицій та зауважень щодо роботи суду тощо).
Облік особистого прийому громадян здійснюється в журналі обліку особистого прийому громадян.
Звернення на особистому прийомі реєструються в журналі обліку особистого прийому громадян згідно з вказівками щодо їх заповнення.
Протягом звітного періоду 2014 року на особистому прийомі у голови суду прийнято 7 громадян. Така незначна активність громадян в даному питанні свідчить перш за все про те, що працівниками апарату суду на належному рівні здійснюється робота щодо задоволення законних інтересів та вимог відвідувачів, в зв’язку з чим необхідність у додатковому втручанні керівництва у вирішення даних питань відсутня.
Загальні висновки, пропозиції.
Аналіз роботи зі зверненнями громадян в Тернівському районному суді м. Кривого Рогу суді свідчить про те, що в цілому дана робота здійснюється на належному рівні, постійно вживаються заходи щодо її покращення.
В свою чергу аналіз змісту поданих протягом другого півріччя 2014 року звернень дозволяє зробити висновок про відсутність суттєвих зауважень до роботи суду з боку громадськості.
ГОЛОВА СУДУ Ю.Ю.ДЕМИДЕНКО
Виконавець
Друцька Л.П. тел.. (0564)38-01-83