flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

УЗАГАЛЬНЕННЯ СТАНУ ОБЛІКОВО-СТАТИСТИЧНОЇ РОБОТИ У ТЕРНІВСЬКОМУ РАЙОННОМУ СУДІ МІСТА КРИВОГО РОГУ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ ЗА 2018 РІК

23 січня 2019, 10:30

 УЗАГАЛЬНЕННЯ СТАНУ ОБЛІКОВО-СТАТИСТИЧНОЇ РОБОТИ

У ТЕРНІВСЬКОМУ РАЙОННОМУ СУДІ МІСТА  КРИВОГО РОГУ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ ЗА  2018 РІК

      Тернівським районним судом міста Кривого Рогу Дніпропетровської  області відповідно до Закону України «Про судоустрій і статус суддів», на виконання плану роботи Тернівського районного суду міста Кривого Рогу Дніпропетровської  області (далі-суд) та листа Територіального управління Державної судової адміністрації України у Дніпропетровській області проаналізовано стан ведення обліково-статистичної роботи  суду за  2018 рік.

     Обліково-статистична робота у Тернівському районному суді міста Кривого Рогу Дніпропетровської області ведеться відповідно до Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва і Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ, затвердженої Наказом Державної судової адміністрації України № 173 від 17 грудня 2013 року; Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням Ради суддів України від 15.09.2016 р. № 58 та погодженого з Державною судовою адміністрацією України; Засад використання автоматизованої системи документообігу у  Тернівському районному суді міста Кривого Рогу Дніпропетровської області;   Інструкції про порядок обліку кримінальних та адміністративних корупційних правопорушень, затвердженої  Наказом Генеральної прокуратури, Міністерства внутрішніх справ,  Служби безпеки, Міністерства доходів і зборів, Міністерства оборони, Державної судової адміністрації України 22.04.2013 № 52/394/172/71/268/60, Інструкції щодо формування картки на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 05.12.2013  N 169 та ін.

      Відповідно до п. 3 ст. 15 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» діловодство у місцевих загальних судах здійснюється в автоматизованій системі документообігу суду.

     Під час проведення даного аналітичного дослідження окрема увага приділялась таким питанням: 

-          планування роботи суду з питань діловодства та статистики, стану виконання планів роботи;

-          розподіл обов’язків між працівниками апарату суду щодо здійснення первинного обліку документів і складання звітності про стан здійснення судом правосуддя;

-          організаційні питання роботи канцелярії суду, зокрема, дотримання термінів та якість заповнення документів первинного обліку в електронному та паперовому вигляді, формування справ, ведення архіву, порядок обліку речових доказів тощо;

-          ведення судової статистики: порядок складання та подання звітів, якість і дотримання термінів;

-          використання в судах програмно-технологічних засобів обробки та формування звітів;

-          проведення навчання в апараті суду для спеціалістів з питань діловодства та судової статистики

-        реалізація матеріалів перевірок з питань діловодства та судової статистики.

Основними завданнями обліково-статистичної роботи Тернівського районного суду міста Кривого Рогу Дніпропетровської області є здійснення повного та всебічного обліку та аналізу руху та результатів розгляду цивільних, кримінальних, адміністративних справ та справ про адміністративні правопорушення, формування та аналізу статистичної інформації, забезпечення об’єктивності, оперативності та цілісності інформації щодо діяльності суду. 

  1. Планування роботи суду з питань діловодства та статистики, стан виконання планів роботи

 

     Робота суду планується раз на півріччя. Плани затверджуються головою суду, підписуються керівником апарату суду та доводяться до відома працівників апарату суду. Планом роботи охоплено широкий спектр діяльності суду,  крім іншого, передбачено і заходи щодо здійснення роботи з ведення діловодства та статистики в судах.

     Протягом звітного періоду до плану були включені наступні розділи:

    1.Загальні питання суду;

  1. Питання організаційної роботи суду;
  2. Узагальнення та аналіз судової практики;
  3. Питання роботи з кадрами.

     Загальні питання роботи суду включали в себе: підведення та обговорення підсумків роботи суду за 2017 рік та  перше півріччя  2018 року  на загальній нараді суду, оновлення веб-сайту суду на офіційному веб-порталі «Судова Влада України», опублікування на веб-сайті суду інформації про результати оцінки діяльності суду, в тому числі  базові показники ефективності  діяльності  суду та базові показники роботи суду за 2017 рік, перше півріччя 2018 року  та направлення до апеляційного суду Дніпропетровської області.

     Реалізуючи принцип гласності правосуддя та доступу до публічної інформації, здійснюється постійна робота з наповнення офіційного веб-сайту суду інформацією про організацію роботи та здійснення правосуддя судом, інформацією для громадян та юридичних осіб (порядок прийому громадян, графіки розгляду справ, порядок доступу до публічної інформації, зразки документів, що подаються до суду). Крім того, на веб-сторінці  суду функціонують системи отримання інформації про результати автоматизованого розподілу  судових справ, призначення справ до слухання, рух справ за апеляційними скаргами, направлення запиту до суду про отримання публічної інформації та ін. Крім того, розміщується інформація про порядок функціонування у суді системи «електронний суд», яка надає можливість отримувати копії процесуальних рішень по справам через електронну скриньку учасника судового процесу, а також отримання інформації про дату та час розгляду справи за допомогою смс-повідомлень.

     Протягом 2018 року веб-сторінка суду постійно оновлювалась та на ній була розміщена така інформації: огляд  даних про здійснення правосуддя за 2017 рік та перше півріччя 2018 року; базові показники діяльності суду за  2017 рік та перше півріччя 2018 року, статистичні звіти тощо; інформації про вакансії у суді, зміни в структурі суду, інформація про електронний суд. Також, протягом  звітного періоду, оновлювався розділ новин на веб-сторінці, зокрема, висвітлювалися  зміни в діючому законодавстві; викладалася інформація про семінари, збори,  інформації про роботу суду, розрахунки для сплати штрафу, судового збору, викладалася інформація про  декларування, впровадження новинок в роботі судів,  про розгляд резонансних справ. 

    Організаційна робота включала в себе: підготовку та здачу статистичних звітів;  проведення нарад з працівниками апарату суду;  проведення зборів суддів для вирішення питання внутрішньої діяльності суду, контроль за своєчасним та якісним зверненням судових рішень до виконання, організація та контроль роботи суду по правовій допомозі та правовим відносинам в цивільних, сімейних  та кримінальних вправах, відповідно до вимог Конвенції та міжнародних договорів, вирішення питань в роботі з комп’ютерною технікою та електронною поштою, контроль за своєчасною здачею справ до канцелярії суду, та своєчасним направленням апеляційних скарг за справами до апеляційного суду, контроль ведення діловодства в суді, введення перевірки наявності та придатності печаток і штампів та планування роботи архівного підрозділу на 2019 рік.

     В суді протягом  звітного періоду проведено ряд організаційних заходів: головою суду та керівником апарату суду проведено наради за підсумками роботи  за 2017 рік та перше півріччя 2018 року, а також  з питань підготовки та здачі статистичних звітів  за 2017 рік та перше півріччя 2018 року;   проведено аналіз обліково-статистичної роботи за 2017 рік та перше півріччя 2018 року,   огляд даних судової статистики за 2017  рік та перше півріччя 2018 року.

     Також у суді проведено  оперативні наради з працівниками апарату суду. На нарадах розглядалися питання підготовки та здачі статистичних звітів, підведення підсумків роботи суду за 2017 рік та перше півріччя 2018 року;  доведено до відома  інформацію стосовно залучення присяжних до виконання обов’язків  у суді, доведено до відома накази  «Про встановлення  премії працівникам апарату суду» та накази  «Про встановлення  надбавки працівникам апарату суду», інформацію щодо опитування громадян, правил трудової та етичної поведінки до працівника апарату суду, інформацію  про оголошення конкурсу на заняття вакантних посад державної служби.

     Також доведено до відома інформацію про проведені планові та позапланові перевірки в судах України та територіальних управліннях ДСА України  у 2017 році робочою групою  відділу аудиту ДСА України у складі якої були співробітники  Служби безпеки України.  Доведено листа ДСА України від 13.06.2018 щодо окремих питань ведення Єдиного державного реєстру судових рішень та щодо підготовки та подання звітності за перше півріччя 2018 року. Вивчено Положення про помічника судді, затвердженого рішенням Ради суддів України № 21 від 18.05.2018. Роз’яснено  вимоги забезпечення правильності сплати судового збору на нові реквізити рахунків. Доведено до відома щодо сканування матеріалів судових справ, щодо використання системи «Прецедент».

     У 2018 році судом по завданням апеляційного суду Дніпропетровської області  проводилась  аналітична робота, яка полягала в узагальненні  питань судової практики стосовно:

  • щодо дотримання судом розумних строків розгляду у кримінальних провадженнях (справах) по яким особи тримаються  під вартою  більше 3 міс., 6 міс.,  1  року;
  • щодо стану протидії корупції в Україні;
  • щодо застосування окремих положень КПК України судами першої та апеляційної інстанцій при розгляді кримінальних проваджень;
  • узагальнення щодо розгляду справ про притягнення до адміністративної відповідальності за корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення;
  • узагальнення щодо наявності проблемних питань застосування положення ч.5 ст.176 КПК України;
  • узагальнення щодо розгляду малозначних справ судами першої інстанції;
  • узагальнення щодо електронного правосуддя: між ідеєю та втіленням;
  • узагальнення при вирішенні питання про закриття проваджень у справах про адміністративні правопорушення у зв’язку із закінченням строків накладення адміністративного стягнення ;
  • стану розгляду цивільних справ;
  • розгляду у суді справ щодо повернення дітей відповідно до вимог Гаазької конвенції;
  • справ про накладення адміністративних стягнень до учасників мирних зібрань за порушення порядку організації проведення мирних зібрань;
  • щодо зловживання процесуальними правами: практика застосування новел цивільного процесуального законодавства;
  • щодо врегулювання спору за участю судді: практична реалізація новели глави 4 розділу III ЦПК України;
  • узагальнення судової практики розгляду цивільних справ у порядку спрощеного провадження з часу дії ЦПК України у новій редакції;
  • інше.

      Щоквартально проводиться судом взаємозвірка з органами прокуратури    щодо  відомостей про осіб у кримінальних провадженнях, судові рішення яких набрали законної сили

     Щомісячно надаються відомості до державного реєстру виборців щодо недієздатних.

     Аналіз стану виконання Закону України “Про звернення громадян» за перше півріччя 2018 року  та  за 2018 рік. Аналіз обліково-статистичної роботи в суді та  Огляд даних про стан здійснення судочинства за перше півріччя 2018 року та 2018 рік.

    Щомісячно надається ТУ ДСА України в Дніпропетровській області інформація щодо проведення відеоконференцзв’язку під час судового провадження, інформація щодо кількості слідчих суддів, суддів уповноважених

здійснювати кримінальне провадження стосовно неповнолітніх, інформація щодо  повернення  судового збору на підставі Подання про повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету зборів, платежів та інших доходів бюджету та ін.

     По роботі з кадрами проведено: електронне декларування відомостей про доходи та зобов’язання фінансового характеру суддями та державними службовцями, підвищення кваліфікації працівників апарату суду, проведення семінарських занять, інформація про факт порушення кримінальної справи стосовно суддів, працівників апарату суду,  про наявність вакантних посад тощо. Проведено засідання конкурсної комісії.

   Щомісяця спеціалістом з питань персоналу подається до ТУ ДСА України в Дніпропетровській області інформація про фактичну та штатну чисельність працівників  суду.

    Також підготовлено Звіт щодо підготовки, перепідготовки та підвищення  кваліфікації суддів та працівників апарату суду, Інформацію щодо заповнення вакантних посад прес – секретарів, Звіт про кількісний   склад державних службовців.

     Виконується поновлення системи «КАРТКА КАДРИ» та КАДРИ-ВЕБ, наповнення (оновлення) інформації суддівського досьє. 

    Працівниками апарату  суду план роботи виконано  у  повному обсязі. Матеріали та звіти щодо виконання планів накопичені та зберігаються в номенклатурних справах суду.  

  1. 2. Розподіл обов’язків між працівниками апарату суду щодо здійснення первинного обліку документів і складання звітності про стан здійснення судом правосуддя 

     Розподіл обов’язків між працівниками апарату суду щодо здійснення первинного обліку документів і складання звітності про стан здійснення судом правосуддя встановлюється наказами  голови суду та керівника апарату  суду відповідно до їх посадових  обов’язків. Зі своїми посадовими обов’язками та в разі тимчасового покладення обов’язків відповідальний працівник в обов’язковому порядку ознайомлюється під  розпис з відповідним наказом.

     Організаційні питання роботи канцелярії Тернівського районного суду

міста Кривого Рогу здійснює старший секретар суду, на якого покладено обов’язок щодо організації та забезпечення її належної роботи: розподіляє обов’язки між працівниками канцелярії суду, контролює виконання ними функціональних обов’язків. Старший секретар суду здійснює прийом, реєстрацію та подальше опрацювання вхідної кореспонденції, яка надходить поштою, телеграфом, факсимільним повідомленням до суду, надається особисто кур’єром, переданої від керівництва суду, в разі якщо документи були отримані під час особистого прийому керівництвом суду відповідно до вимог нормативних документів, що регламентують процеси діловодства. Вхідна кореспонденція, в тому числі процесуальні документи, приймаються, опрацьовуються і реєструються в автоматизованій системі в день її надходження. На кожний вхідний, у тому числі процесуальний, документ у автоматизованій системі створюється реєстраційна картка, яка містить інформацію щодо реквізитів та руху документа. Дата реєстрації та вхідний номер документа, що складається з номера за порядком у відповідному році та року реєстрації, формуються автоматизованою системою автоматично. Також контролює ведення документів первинного обліку, здійснює ведення документів первинного обліку, здійснює ведення номенклатурних справ.

     Відповідно до посадової інструкції старший секретар суду здійснює контроль за направленням судових справ із скаргами, поданнями до судів вищих інстанцій, проводить аналітичну роботу щодо своєчасності направлення справ зі скаргами до судів вищих інстанцій, систематично доповідає голові суду та керівнику апарату про випадки порушення термінів направлення справ зі скаргами до судів вищих інстанцій.

       Головного спеціаліста суду призначено відповідальною за підготовку та надсилання до Державної судової адміністрації України в електронному вигляді, звіту форми №10 «Звіт про справляння, звільнення від сплати та повернення судового збору в місцевих та апеляційних судах».

     Відповідальною особою постійно проводиться перевірка обліково-інформаційних карток щодо повноти внесеної інформації про сплату та звільнення від сплати судового збору.

Наказом голови суду призначено відповідальних осіб за перевірку надходження та повернення судового збору: головного спеціаліста, помічників суддів, старшого секретаря суду, секретарів суду.

      Ведення документообігу у суді відбувається з використанням комп’ютерної програми «Діловодство 3» ( КП Д-3). За допомогою наявної інформації у базі даних КП «Д-3» відслідковуються типові помилки при заповненні обліково-статистичних карток, автоматично формуються статистичні звіти та отримується необхідна обліково-статистична інформація.

     Працівники, відповідальні за ведення первинного обліку справ та матеріалів, складання звітів забезпечені інструктивними матеріалами, володіють знаннями даних інструкцій, мають практичний досвід роботи. Випадків порушення послідовності реєстрації справ виявлено не було.

      Також слід відмітити, що  у суді розробляються та вдосконалюються типові шаблони процесуальних документів (постанов, ухвал), що найчастіше використовуються у роботі КП «Д-3». 

  1. Організаційні питання роботи канцелярії суду 

При організації діловодства в Тернівському районному суді працівники суду керуються вимогами, встановленими Інструкцією з діловодства в місцевому загальному суді, затвердженої наказом Державної судової  адміністрації України від 17.12.2013 р. № 173 (Далі- Інструкція з діловодства), Положенням про автоматизовану систему документообігу суду, Засадами використання автоматизованої програми документообігу суду. 

Відповідно до положень Інструкції з діловодства технологія обробки, обліку та контролю документів (справ, матеріалів чи проваджень) передбачає автоматизовано за допомогою АСДС та ведення діловодства у паперовій формі. Також положенням вказаної Інструкції з діловодства, визначені правила і порядок роботи з усіма документами.

Справи, скарги, інше передбачені процесуальним законодавством України процесуальні документи реєструвалися в АСДС у день надходження старшим секретарем суду та передавалися на опрацювання відповідальним працівникам, які, в свою чергу, після завершення автоматичного розподілу судових справ та формування реєстрів судових справ і матеріалів передавали для розгляду під підпис у реєстрі головуючому судді. (протокол авторозподілу).

     Усі непроцесуальні документи невідкладно або наступного робочого дня, у разі надходження документів у неробочий час засобами факсимільного зв’язку чи електронною поштою реєструються старшим секретарем суду та передаються на розгляд керівництву суду.

     Старший секретар суду організовує та забезпечує належну роботу канцелярії суду, відповідно до завдань та обов’язків посадової інструкції, а саме забезпечує облік і проходження документів у строки, що передбачені чинним законодавством  або самим документом та звітує перед керівником про стан виконання документів, організовує прийом, реєстрацію та розподіл кореспонденції, що надійшла до суду та контролює  ведення   документів  первинного обліку, номенклатурних справ.

      Складення номенклатури справ на 2019 рік здійснювалося відповідно Закону України “Про Національний архівний фонд та архівні установи” від 24.12.1993 року № 3814-ХІІ, Положення про архівний підрозділ суду, затвердженого наказом голови Тернівського районного суду м. Кривого Рогу, пункту 10.9 Інструкції з діловодства у місцевих  загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді Автономної Республіки Крим та вищому спеціалізованому  суді України  з розгляду цивільних  кримінальних справ, затвердженої наказом Державної судової адміністрації  17.12.2013р. № 173 (далі-Інструкція з діловодства) та Протоколу експертно-перевірної комісії Державного архіву Дніпропетровської області від 26.01.2016 року № 2, Переліку судових справ і документів, що утворюються в діяльності суду, із зазначенням строків зберігання, затвердженого наказом Державної судової адміністрації України від 07.12.2017 року №1087, Переліку типових документів, що створюються під час діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженого наказом  Міністерства юстиції України від 12.04.2012 року № 578/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 17.04.2012 року № 571/ 20884.

     Наказом голови суду затверджена номенклатура справ Тернівського районного суду міста Кривого Рогу на 2019 рік.

      Робота з речовими доказами в  суді  проводиться відповідно до вимог Інструкції  з діловодства та Інструкції про порядок вилучення, обліку, зберігання та передачі речових доказів у кримінальних справах, цінностей та іншого майна органами дізнання, досудового слідства і суду (в новій редакції), затвердженої спільним наказом Генеральної прокуратури України, Міністерства внутрішніх справ України, Державної податкової адміністрації України, Служби безпеки України, Верховного Суду України, Державної судової адміністрації України N 51/401/649/471/23/125 від 27.08.2010 року.

      Відповідно посадових обов’язків за роботу з речовими доказами секретар суду,  веде журнал обліку речових доказів, здійснює їх прийняття, реєстрацію в АСДС в день їх надходження, контролю стан  зберігання речових доказів, проводить дії щодо речових доказів після винесення судового рішення.

      Контроль за дотриманням працівниками апарату суду  вимог Інструкції з діловодства, Положення про автоматизовану систему документообігу щодо первинного обліку і ведення судової статистики здійснюється керівником апарату суду. У випадку виявлення порушень неналежного виконання посадових обов’язків проводяться службові перевірки,  надаються пояснення, винних осіб притягуються до дисциплінарної відповідальності.

    Протягом звітного періоду працівники суду до дисциплінарної відповідальності не притягувалися. 

  1. Ведення судової статистики: порядок складання та подання звітів, якість та дотримання термінів 

Упродовж  звітного періоду працівниками суду,  відповідно до звітних періодів формувалися  та надсилалися у  ТУ ДСА України в  Дніпропетровській області статистичні звіти  за формами № 1-мзс, №1-Л, №10  довідка про стан надходження судового збору та інші довідки, інформації, звітність щодо кількості надісланих  суддями копій судових рішень до ЄДРСР та кількості ухвалених суддями рішень за перше півріччя  2018 року та  звіти  за 2018 рік за формами  №1-а, №1-п, №1-к, №1-ц, №6, №7,№8, 1-мзс, №1-Л, №10.

      Щоквартально проводиться  судом взаємозвірка з органами прокуратури    щодо  відомостей про осіб у кримінальних провадженнях, судові рішення яких набрали законної сили.

      Щомісяця надсилається інформація в ТУ ДСА України в Дніпропетровській області щодо використання систем відеоконференцзв’язку під судового провадження та про кількість надісланих Тернівським районним судом  SMS- повідомлень учасникам судового процесу.

Судом щомісяця та щоквартально  складаються та  направляються  звіти  до Апеляційного суду Дніпропетровської області  щодо застосування окремих норм КПК України при розгляді кримінальних проваджень. 

З метою здійснення щомісячного поновлення бази даних Державного реєстру виборців Тернівський районний суд, відповідно до статті 22 Закону України "Про Державний реєстр виборців" подає відомості про виборців (осіб), які визнанні судом недієздатними, та про скасування рішення про визнання особи недієздатною (форми 6.1, 6.2).

        За підсумками роботи за  звітний період   до територіального управління ДСА України в  Дніпропетровській області надсилається: Інформація про кількість сформованих карток на  осіб, стосовно яких судами розглянуто матеріали кримінальних проваджень; Узагальнення стану обліково-статистичної роботи   в суді; Огляд даних про стан здійснення правосуддя;         Базові  роботи суду; Узагальнення щодо кількісного розподілу справ та  матеріалів та якості їх розгляду суддями; Аналітичний звіт щодо виконання Закону України «Про звернення громадян»; Інформацію про кількість судових рішень винесених з посиланнями на рішення Європейського суду з прав людини та ін.

     Серед вказаного, в суді також практикується підготовка оперативної статистичної інформації діяльності суду для різних напрямків роботи.

     Така інформація готується за окремими дорученнями керівництва суду при підготовці узагальнень судової практики, а також в разі надходження запитів судів вищих інстанцій.

     Зазначені оперативні статистичні дані також використовуються головою суду при здійсненні своїх контрольних функцій, для надання методичної допомоги суддям, при підготовці та проведенні зборів та нарад суддів, а також при розгляді та вирішенні питань про вирівнювання навантаження суддів тощо.

      Працівники, відповідальні за ведення первинного обліку справ та матеріалів, складання звітів забезпечені  необхідними інструкціями та  матеріалами, володіють знаннями даних інструкцій, мають практичний досвід роботи.

     Працівниками територіального управління ДСА України в  Дніпропетровській області надається потрібна допомога при виникненні питань при складанні статистичної звітності та питань дотримання вимог, встановлених Інструкцією з діловодства, Положенням про автоматизовану систему документообігу суду та з інших питань, проводяться оперативні наради   з керівниками апаратів судів, з працівниками апарату суду. 

  1. Використання в суді програмно-технологічних засобів обробки та формування звітів  

      В Тернівському районному суді міста Кривого Рогу Дніпропетровської області для забезпечення вирішення завдань по роботі зі статистичними звітами протягом року використовувалась комп’ютерна програма КП «Д-3», яка протягом звітного періоду декілька раз оновлювалась і на теперішній час в суді встановлена версія бази даних -3.22.4, клієнтська версія  програми - 3.22.5.

     Варто зазначити, що шляхом запровадження нових версій значно  покращило роботу з «Генератором звітів».

Інформаційно-технічне забезпечення формування статистичної звітності здійснює головний спеціаліст суду.

      Статистичні звіти Тернівського районного суду про розгляд судових справ  за перше півріччя 2018 року та 2018 рік було вчасно надіслано до ТУ Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області.

Всі звіти формуються та обробляються у автоматичному режимі за допомогою комп’ютерної програми «Д- 3».

Для зручності працівники апарату суду, які формують звіти використовують Методичні рекомендації щодо заповнення форм звітності з налаштування та використання АСДС.

     З метою повного заповнення в автоматизованій системі документообігу суду карток первинного обліку цивільних, адміністративних справ, справ про адміністративні правопорушення та матеріалів кримінального провадження відповідальними працівниками використовується Інструкція з діловодства в судах, Положення про АСДС, Засади використання АСДС та Методичні рекомендації щодо заповнення карток первинного обліку.

     Електронні картки справ та матеріалів створюється у КП «Д-3» на етапі первинної реєстрації, до яких вносяться відомості, зокрема, про учасників процесу, про судовий збір, про предмет позову тощо.

       Контроль за повнотою та своєчасністю заповнення електронних карток справ та матеріалів здійснюються керівником апарату суду та старшим секретарем суду.

      Разом з тим, в  2018 році часто відбувалися збої роботи мережі Інтернет, що перешкоджало відправляти процесуальні рішення в ЄДРСР та інші документи, проводити судові засідання в режимі відеоконференцзв’язку, та унеможливлювало формування  звітів. 

  1. Проведення навчань у апараті суду для спеціалістів з питань діловодства та судової статистики

В суді протягом 2018 року постійно вживалися додаткові заходи щодо підвищення кваліфікації працівників суду, які  займаються первинним обліком та звітністю, керівником апарату суду посилено контроль за веденням обліково-статистичної роботи. Насамперед за веденням первинної реєстрації та обліком судових справ і матеріалів, які надійшли до суду.  Так, крім вивчення Інструкцій щодо заповнення форм звітності, Положення про автоматизовану систему документообігу суду, приділяли увагу вивченню положень Кримінального кодексу України, Кримінального процесуального кодексу України, Цивільного кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України, Кодексу України про адміністративні правопорушення знання  яких суттєво впливає на якість підготовки звітів та стан обліково-статистичної роботи в цілому.

З метою підвищення кваліфікації працівники апарату суду та територіального управління які працюють з комп’ютерними програмами, створеними Державним підприємством «Інформаційні судові системи» проходять навчання запропоновані учбовим центром ДП ІСС.

Керівником апарату суду проводиться перевірка роботи канцелярії суду щодо якості первинної реєстрації та обліку судових справ та матеріалів, роботи секретарів судового засідання та помічників суддів на предмет достовірності наповнення електронної бази справ у КП «Д-3».

     Проводяться наради та навчання, на котрих обговорюються та вивчаються інструкції та методичні рекомендації з питань ведення судового діловодства і судової статистики, норми діючого законодавства та зміни до них, на яких працівники апарату суду мають можливість задати питання колегам та поділитися досвідом,  що сприяє підвищенню кваліфікації та професійному росту працівників апарату суду.

     Керівником апарату суду проведено навчання з помічниками суддів щодо вивчення Положення про помічника судді, затвердженого рішенням ради суддів України від 18.05.2018 №21, стосовно роз’яснення працівникам апарату суду вимог забезпечення правильності сплати судового збору на нові реквізити рахунків, щодо сканування матеріалів судових справ,

    Проведено керівником апарату суду навчання судових розпорядників щодо дій у судовому процесі, розгляд Методичних рекомендацій щодо складання протоколів про адміністративні правопорушення судовими розпорядниками, розгляд Інструкції про порядок забезпечення старшими судовими розпорядниками та судовими розпорядниками проведення судового засідання, їх взаємодія з правоохоронними органами.

     Складовою системи підвищення кваліфікації є проведення семінарських занять державних службовців. Метою занять є оновлення та розвиток умінь і знань, необхідних для ефективного вирішення завдань професійної діяльності, вивчення позитивного досвіду.

      Значна увагу приділяється підвищенню професійно-кваліфікаційного рівня працівників апарату суду.

     У суді  проводиться робота, спрямована на покращення стану ведення обліково-інформаційних карток. Надається практична допомога працівникам апарату суду, які безпосередньо несуть відповідальність за внесення даних в обліково-інформаційні картки, а саме проводяться індивідуальні навчання з наданням роз’яснень щодо формування електронних справ та результатів їх розгляду.

     Керівник апарату суду, помічники суддів, два секретаря судового засідання старший судовий розпорядник, судовий розпорядник, спеціаліст з питань персоналу  протягом  2018 року пройшли підготовку працівників апаратів судів  у Національній школі судів, отримавши сертифікат.

     Також у 2018 року секретарі судових засідань пройшли дистанційне навчання щодо використання систем відеоконференцзв’язку під час здійснення судочинства.  

7.Реалізація матеріалів перевірок з питань діловодства та судової статистики 

     Головою суду здійснюється постійний контроль за ефективністю діяльності апарату суду.

     В порядку здійснення контролю керівництву суду відповідно до даних обліково-статистичних карток щомісяця надається інформація про навантаження на кожного суддю, розгляд та залишок нерозглянутих справ.

     Упродовж  2018 року керівником апарату суду контролюються питання звернення судових рішень до виконання, своєчасність видачі судових рішень, правильність оформлення виконавчих листів, ведення первинного обліку цивільних, кримінальних, адміністративних  справ та справ про адміністративні правопорушення; правильність заповнення карток на осіб, стосовно яких судом розглянуто кримінальні  провадження та вироки по яких набрали законної сили;  перевірка роботи суду щодо приймання й обліку апеляцій, апеляційних скарг, проведено перевірку роботи канцелярії суду по зверненню до виконання вироків  у кримінальних  провадженнях та рішень  у цивільних справах, а також постанов  у справах про адміністративні правопорушення.

      За результатами перевірок проведено  роботу з питань усунення недоліків в роботі і, зокрема, причини та умови їх виникнення.

      Також протягом  2018 року в суді проводилась  робота з питань ведення військового обліку і бронювання військовозобов’язаних відповідно Плану роботи по військовому обліку і бронюванню військовозобов’язаних  2018 рік.

      Беручи до уваги, що одним із базових принципів організації судової влади є суддівське самоврядування, призначенням якого є вирішення питання внутрішньої діяльності суду, Тернівським районним судом відповідно до  Закону України «Про судоустрій і статус суддів»  протягом  2018 року проводились збори та наради суддів, на яких всебічно розглядались питання покращення ефективності роботи, аналізу стану здійснення судочинства, наявної проблематики, у тому числі щодо:

  • застосування окремих положень законодавства, особливостей розподілу судових справ між суддями Тернівського районного суду;
  • видалення з Реєстру помилково направлених  судових рішень;
  • розрахункових коефіцієнтів складності судових справ, визначених у Загальному класифікаторі спеціалізації суддів та категорій справ;
  • розгляд питання щодо початку сканування справ (матеріалів), для подальшого їх еспортування в АСДС;
  • порядок надання відповіді на звернення громадян (учасників судового процесу) відповідно процесуальних законів;
  • визначення складу суду при розгляді клопотання пов’язаного із виконанням судових рішень у кримінальному провадженні розгляд якого здійснюється колегією суддів ін.

      На офіційному веб- сайті Тернівського районного суду міста Кривого Рогу Дніпропетровської області постійно оновлюється корисна інформація та інформація щодо статистичних даних та судової практики  суду. 

  1. Висновок про стан обліково-статистичної роботи в цілому (недоліки та позитивні сторони), пропозиції щодо її поліпшення, бачення шляхів вирішення існуючих проблем.

     З огляду на вищевикладене, можна зробити висновок, що в 2018 році обліково-статистична робота в Тернівському районному суді міста Кривого Рогу Дніпропетровської області підтримувалась на належному рівні та здійснювалась відповідно до нормативно-правових документів, які регулюють питання судової статистики та узагальнення судової практики.

     Також систематично здійснюються заходи, спрямовані на вдосконалення порядку ведення роботи суду з питань діловодства та статистики.      Керівником апарату суду надається практична та методична допомога працівникам апарату суду, які безпосередньо несуть відповідальність за внесення первинних даних до автоматизованої системи документообігу суду.

    Упродовж звітного періоду порушень термінів виконання завдань, пов’язаних з обліково-статистичною роботою суду, не виявлено.

     Працівники апарату суду, які здійснюють обліково-статистичну роботу, до дисциплінарної відповідальності не притягувались.

     Значна увага приділяється впровадженню нових програмно-технологічних засобів з обробки та формування звітів та інших інноваційних рішень, які відповідають вимогам часу.

     Разом з тим, варто зауважити, що основним джерелом отримання інформації та відповідних знань для працівників судової статистики з питань обліково-статистичної роботи є надання методичної допомоги ТУ ДСА   України та ДП «Інформаційні судові системи».

      З метою вдосконалення організації обліково-статистичної роботи, поліпшення якості підготовки звітів вважаємо за доцільне:

- продовжувати контроль за веденням діловодства в суді, приділяючи особливу увагу первинній реєстрації та обліку судових справ і матеріалів, які надійшли до суду, повноті заповнення документів первинного обліку, в тому числі при наповненні комп’ютерної програми «Д-3»;

-  планувати і систематично проводити навчання з працівниками апарату суду, які відповідальні за ведення обліково-статистичної роботи та діловодства, з метою недопущення помилок при здачі статистичних звітів;

- під час проведення семінарських занять з працівниками апарату суду, які займаються веденням судової статистики, крім вивчення Інструкції щодо заповнення і подання та заповнення форм звітності про розгляд   судових справ та матеріалів, приділяти увагу вивченню положень Кримінального кодексу України, Кримінального процесуального кодексу України, Цивільного кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кодексу адміністративного судочинства України, Закону України «Про судоустрій і статус суддів», інших новел законодавства та змін Інструкції щодо заповнення і подання форм звітності про розгляд апеляційними та місцевими судами судових справ і матеріалів, знання яких суттєво впливає на якість підготовки звітів;

- посилити контроль за первинною реєстрацією та обліком справ та матеріалів, які надійшли до суду;

- проводити перевірки на предмет відповідності даних обліково-статистичних карток матеріалам справи;

- надавати пропозиції щодо удосконалення системи документообігу суду, спрощення побудови пошукових фільтрів, тощо;

- після завершення відповідного звітного періоду аналізувати стан обліково-статистичної роботи суду та провести огляд  даних про здійснення правосуддя Тернівським районним судом міста Кривого Рогу Дніпропетровської області. 

 

        ГОЛОВА  СУДУ                                             Ю.Ю.ДЕМИДЕНКО

 

 

Друцька Л.П.

Тел.(0564)38-01-83